• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Nu kom uppdateringen in! Gick från 1,4 till 0,5 tack vare samlingslånet. Vad underbart detta känns!! :faceheart:
Kul! Själv blev jag idag av med 1 förfrågan, betyget sjönk från 4,6 mindre bra till 3,5 ”bra”. Inte illa för att gå från 7 ff till 6 st. 5/12 försvinner ytterligare 1 ff, därefter försvinner 1 i början på januari och 1 i slutet på jan. Tänkte vänta tills jag har 0 ff den här gången innan jag försöker igen. 14/6 försvinner min allra sista förfrågan:folded:
 

AvalonC

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
26
Poäng
101
Kul! Själv blev jag idag av med 1 förfrågan, betyget sjönk från 4,6 mindre bra till 3,5 ”bra”. Inte illa för att gå från 7 ff till 6 st. 5/12 försvinner ytterligare 1 ff, därefter försvinner 1 i början på januari och 1 i slutet på jan. Tänkte vänta tills jag har 0 ff den här gången innan jag försöker igen. 14/6 försvinner min allra sista förfrågan:folded:

Hur håller ni/man koll på när alla förfrågningar försvinner exakt på datum? Eller ligger alla förfrågningar kvar exakt 1 år?

^^
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Vad finns det för bra sätt att få ner kreditbetyget? Bara vänta in ff? Har 1,9 nu. Två större lån med sådär ränta (9% och 13%)och ett billån. Verkar inte som jag kan trolla så mycket mer? Eller finns det något annat att göra?

Försöka betala av lite på ett lån, typ 20k. Gör det ens nån skillnad? Har en ff som försvinner december. Är kanske det enda jag kan hoppas på just nu?
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Vad finns det för bra sätt att få ner kreditbetyget? Bara vänta in ff? Har 1,9 nu. Två större lån med sådär ränta (9% och 13%)och ett billån. Verkar inte som jag kan trolla så mycket mer? Eller finns det något annat att göra?

Försöka betala av lite på ett lån, typ 20k. Gör det ens nån skillnad? Har en ff som försvinner december. Är kanske det enda jag kan hoppas på just nu?
Hur många ff har du? Hur stora lån och inkomst?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Hur många ff har du? Hur stora lån och inkomst?
Tyvärr ingen hög inkomst och högt belånad. Men målet är att samla dom två lånen. 335.000 är ena och det andra 130.000. Känns omöjligt att få samlat? Kanske höra med sin bank på ett möte, någon som har bra erfarenhet av det?

Min inkomst är 350.000. Hade åtminstone varit bra om jag fick det mindre lånet till bättre ränta. Drömmen hade varit att samla dock.
Men 1,9 i uc och 4FF verkar inte vara bra nog.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Är det någon som vet hur inkomst påverkar betyget?
Nästa år så kommer jag få ifrån 468k inkomst till 980k kommer detta påverkas? Står tydligt i ucs sida att inkomsten spelar in men hur mycket gör de det?
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Är det någon som vet hur inkomst påverkar betyget?
Nästa år så kommer jag få ifrån 468k inkomst till 980k kommer detta påverkas? Står tydligt i ucs sida att inkomsten spelar in men hur mycket gör de det?
Svårt att säga egentligen. Dina förutsättningar kan ju vara helt andra en de som finns inom den gruppen så att betyget till och med blir sämre. Det kan ju bli tvärtom och bättre också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp